fredag 29. januar 2010

Registreringskort for kjøretøyer på SAT






De siste dagene har jeg holdt på med å spore opp noen gamle biler som familien har hatt. I går fikk jeg informasjon om en Renault 4. Med den informasjonen i lommen skulle jeg se om det var mulig å spore bilen videre etter at den ble solgt i Kristiansund. På SAT har de registreringskort for kjøretøyer, så jeg tok en tur dit for å sjekke. De har bare for Ålesund. Jeg bestemte meg for å se om det allikevel lå noe der. Jeg fikk utlever en boks med registreringskort: Fe95 E 3031 – Z 54319 og satte igang med å lete. Det var lett å finne fram. Første kort var for E-3031 og slik fortsatte det siste kjøretøy med Z-nummer. Dette var kjøretøy som hadde kommet fra andre fylker. Jeg fant ikke det jeg lette etter.

Mens jeg holdt på med kortene kom Per-Olav. Han skulle fotografere militærruller, Det ble et pat minutters avbrekk i arbeidet før jeg bestilte neste boks. Jeg skulle se eter informasjon om en Ford Taunus. Jeg fikk utlevert registreringskort for kjøretøy Fe94. Der var det registreringsnumre fra T 53240 til T 83021. Der fant jeg at det siste kjøretøyet var registrert på Nordmøre 18. august 1965, samme året som Forden var ny. Altså kan det stemme at bilen kan ha vært registrert omkring samme tid. Et godt utgangspunkt for videre leting. Men da må jeg henvende meg til Kristiansund igjen.

Ingen kommentarer: