mandag 31. mai 2010

Skrivekurs på Nansenskolen 2010









Fredag morgen. Skrivesaker og kamera lå i sekken, jeg var klar til å dra til Lillehammer.
På stasjonen kjøpte jeg aviser, Aftenposten denne gang? Kanskje det sto noe interessant der., tenkte jeg og tok den med. Det ble også en engelsk avis før jeg betalte og beveget med mot toget.

Snart helg, men det var lite som minnet om helg. Det var rolig. Jeg fant fram billetten, vogn 446 plass 44. Tok et par bilder av togene før jeg gikk for å finne plassen min. God plass til å strekke ut bein. Ut fra stasjonen var toget i rute, fram med avisene.

Heimdal, Støren, Berkåk, Oppdal. Stasjonene fløy forbi. Vi kjørte over Dovre. Tid for lunch. En moskus på høyre side. Toget rullet videre mor Dombås og Gudbrandsdalen..

Endelig Lillehammer,Det var varmt da jeg kom av toget.

Etter å ha vært på Nansenskolen tok jeg en tur i byen. Jeg skulle på Mesna Antikvariat for å se hva de hadde av lokalhistorie. Det tok ikke mange minutter før jeg fant en bok, Ivar Kleiven «I Heimgrendi». Dagens fangst var sikret, og jeg fortsatte langs Gågata mot Søndre Park.

Jeg satte kursen mot Nansenskolen igjen. Var alt som før? Joda, ingenting var forandret siden sist. På biblioteket sto de kjære gamle bøkene på rekke og rad. Jeg tok en runde og kikket. Etterpå hentet jeg en kopp kaffe og satte meg på benken utenfor inngangsdøren.

Så var det skrivekurs. Det ble et par tekster og gjennomgang og kommentarer på disse. Så mye notater ble det derfor ikke denne gang, men allikevel noe å ta med seg.

Lørdag kveld ble det en tur på Brenneriet. Der var det «Pub til pub» Lars Mytting Vampire Evening, en skrekkens aften med Nosferatu, Dracula og lestat i hovedrollene. Hørte på musikken og litt av opplesningen.

Søndag ble den siste oppgaveteksten gjennomgått. Så var vi ferdig for i år. Vi avsluttet med lunch. Etterpå ble det ny tur i byen. Det hadde gått fra vår til sommer på en formiddag. Jeg kjøpte en softis. Det ble tid en kort tur innom Lillehammer Kunstmuseum før jeg gikk for å kjøpe avis og å vente på toget..

Jeg så moskus på denne turen også, denne gangen hadde jeg kamera klart.

Ingen kommentarer: