lørdag 22. mai 2010

Hit og dit

Det har vært noen hektiske dager. På torsdag var jeg i Molde. Dagen startet med overskyet vær, men da jeg kom til byen kom solen fram. Det var ikke den store varmen, men allikevel bedre temperatur enn det har vært den siste tiden.

Når jeg er i Molde er jeg innom byens to bokhandlere. Der har de et utvalg av bøker med lokalhistorie. Det ble ike noe kjøp denne gangen, men jeg noterte to til på ønskelisten. Så neste gang jeg er i Molde så blir det nok et par bøker.
Selv om det ikke ble noe bokjøp har det ikke vært mangel på lesestoff. Jeg har lånt en bok om norske skip på biblioteket, og der var det en del kjente Englandsbåter som "Breamar", "Blendheim", "Venus" og "Leda".

Så er det pinse. Været er som vanlig skyet, men det er forholdsvis varmt med 14 pluss på gradestokken. Jeg satser på en rolig helg før jeg igjen skal på farten neste uke.

Ingen kommentarer: