fredag 15. august 2008

Tur til Sørburøy


Så ble det tur til Sørburøy i gjen. Skiftende vær, litt vind og rikelig anledning til å slappe av, gå turer og å skrive. Det ble også tid til å nyte sjøens delikatesser midt i krabbesesongen. Flott tur som markerte slutten på årets sommersesong. Det ble også en tur til Fjellværøy igjen for å se på gravene. Nå er det ikke bare min oldefar og tippoldemor som ligger begravd der, men "tjukke slekta". Det skulle si at det er ganske mange. Slektforskinga har gitt resultater der ute også. Så jeg tok fram kameraet og fotograferte gravminner til de som er i familie. Mange av de skal legges i basen min. Antallet bilder øker der også med andre ord. Tok noen ekstra også, så får jeg høre om gravminner er interessert eller om det er noen som allerede tar bilder der. jeg kjøpte også en bok: "Frøyværinger år 1900". Den er utgitt av Frøya Historielag i 1983. Forutenom folketelligslistene inneholder den matriklene for Frøya i 1890 og 1907. Interessant lesing selv om mye ligger på nettet.

1 kommentar:

TorillJ sa...

Flott katt! dEN SÅ KOSELIG UT